Hobi Yang Saya Tak Sangka!

10/23/2014 Unknown 0 Comments


Hai semua... Ok, hari ini kita lari sebentar daripada topik berkaitan Shaklee ya. Kita share cerita pasal HOBI pula. Hobi? Yalah, hobi... Macam-macam hobi yang dilakukan oleh setiap orang atas muka bumi ini kan. Oklah, meh saya share cerita pasal hobi saya.

Baru saya sedar...

Sejak dua tiga empat lima menjak inikan, saya baru tersedar yang saya mempunyai hobi yang saya tak sangka! Tahu apa? LIPAT KAIN!!! 

Saya tahu, ramai antara kita bila sebut lipat kain, semua nak lari! Ya kan, majoriti orang tak suka lipat kain! Tak dinafikan... 

Hobi baru saya ini bercambah sejak-sejak saya dan keluarga nak pindah ke rumah baharu. Jika dulu, tengok kain berlonggok-longgok, langsung tak ada rasa nak pandang, apatah lagi nak melipatnya. Tetapi sekarang, 5 bakul anytime saya boleh setelkan! Hahahaha.... Apa orang kata, semangat nak naik rumah baharu kan... Tu yang semangat lipat segala baju agar almari di rumah baharu kelihatan kemas!

Malas nak lipat kita kasi taruk hanger saja

Baju anak-anak yang berbakul-bakul banyaknya!
Tuan empunya baju sedap lena, mak dia terbongkok-bongkok lipat kain!


5 bakul besaq kain baju saya berjaya setelkan!!!
Memanglah sepanjang proses melipat kain, pelbagai dugaan saya kena tempuh. Dugaan daripada anak-anak, bapak kepada anak-anak saya lagi, dugaan perot lapar lagi, dugaan sakit/lenguh pinggang lagi. Dugaan daripada anak-anaklah paling mencabar minda saya! Time lantai penuh dengan kain, time itulah depa nak main bolalah, nak main lorilah, nak melompatlah, nak berlarilah! Adoiiii.... 

Opsss.... Ada 3-4 bakul lagi kain kat atas kena setelkan esok. Lepas ini saya kena ubah cara urus kain baju ni. Setiap kali lepas saja basuh, kena terus jemur, dah kering angkat, terus lipat! Tak boleh nak tangguh-tangguh, nanti berbakul-bakul jadinya!

Kata kawan saya, "Rumah aku ada banyak bakul, cadanganya taknak bagi baju sepah-sepah...". Nampak sangat dia pun malas lipat kain! Hahaha... Anda tahu siapa "aku" itukan wahai kawanku.... Hihihi...

Psssttttt.... Sebenarnya hobi lipat kain ni jadi sebabnya ada orang cakap lagu ni, "Malaslah abang nak cari seluar tu, nak cari kena redah dulu gunung kain dalam bilik tu,"... Auchhhh.... Sentap hati ini sekejap! Hahahaha.... Oklah, nasihat saya, SILA JANGAN TIRU PEEL BURUK SAYA YANG MALAS LIPAT KAIN DULU-DULU! TAPI TIRU HOBI BARU SAYA SEKARANG, SUKA LIPAT BAJU! Wahhhh.... Bernasihat bagai! Jangan sekerat jalan dahla hobi saya ini ya... 
 
Demi kerukunan rumah dan tangga, rumah haruslah kemas dan kain baju senang dicapai oleh Encik Suami, nanti makin dia sayang pada kita! Muekekeke.... JOM LIPAT KAIN! JOM LIPAT KAIN! JOM LIPAT KAIN! 

#Kempen "I WANT TO LIPAT KAIN"... 

Yang ikhlas,

Cik Jaja yg suka lipat kain! 



0 comments: