Phytocol-ST Turunkan Kolesterol Tinggi Dalam Badan Secara Semulajadi

10/20/2014 Unknown 0 Comments

Adakah anda menghadapi masalah kolesterol tinggi? Jika YA, anda merupakan salah seorang daripada 6 juta rakyat Malaysia yang menghadapi masalah kolesterol tinggi.


Paras kolesterol yang tinggi di dalam badan bakal menyumbang kepada masalah kesihatan yang serius. Masalah kolesterol tinggi ini boleh dihadapi oleh sesiapa sahaja tanpa mengira usia, dan dalam jangka masa yang panjang, masalah ini akan memberi impak negatif terhadap kesihatan jantung dan fungsi kardiovaskular. Dan perkara paling membimbangkan, RAMAI YANG TIDAK MENYEDARI BAHAWA MEREKA MENGHADAPI MASALAH KOLESTEROL TINGGI DALAM BADAN. 

APAKAH PENYEBAB UTAMA KOLESTEROL TINGGI DALAM BADAN?

Jawapannya, MAKANAN. Ya, makanan yang dinikmati oleh rakyat Malaysia merupakan punca utama terjadinya masalah ini. Seperti mana yang kita semua tahu, makanan Malaysia yang sering kita nikmati tinggi lemak serta kalori. 

TAHUKAH ANDA? 

Menurut Persatuan Jantung Amerika, saranan pengambilan kolesterol sehari bagi individu normal tidak melebihi 300mg sehari. Manakala bagi mereka yang menghidap penyakit jantung, pengambilan kolesterol haruslah tidak melebihi 200mg sehari. WOWWWWWW!!!!!

Bayangkan pula ini :
Cuba kita lihat jumlah kolesterol yang terkandung dalam makanan menu harian rakyat Malaysia ini. Dan, setiap hidangan bukanlah dimakan sekali sahaja, malah berkali-kali dalam sehari. Mampukah kita menghadkan pengambilan makanan ini kurang 300mg sehari? Mampukah anda??? 

BAGAIMANA CARA MENURUNKAN KOLESTEROL TINGGI DALAM BADAN?

Secara amnya, bagi mengatasi masalah kolesterol tinggi dalam badan ini anda perlulah : 
  • Amalkan pemakanan seimbang, rendah lemak tepu dan tinggi serat larut
  • Melakukan senaman lebih kerap
  • Menurunkan berat badan
  • Menambah FITOSTEROL* ke dalam diet harian (Pengambilan Fitosterol sebanyak 2000mg sehari membantu menurunkan paras kolesterol tinggi)
*FITOSTEROL juga dikenali sebagai STEROL & STANOL, wujud secara semulajadi dalam kandungan yang sedikit dalam sumber makanan seperti buah-buahan, kekacang, biji-bijian dan minyak sayuran.

Penyelesaian SHAKLEE

PHYTOCOL-ST SHAKLEE

PHYTOCOL-ST telah diperkenalkan kepada umum di Malaysia pada Jun 2014 yang lepas. Fungsi utama Phytocol-ST ini adalah untuk menurukan kolesterol tinggi dalam badan secara semulajadi

Keistimewaan PHYTOCOL-ST Shaklee  :
  • Rumusan mantap daripada beberapa jenis fitosterol 
  • 80 kajian telah dilakukan membuktikan mampu menurunkan kolesterol LDL
  • Membekalkan 2000mg fitosterol setiap hari
  • Menepati 100% keperluan harian fitosterol 
  • Tiada tambahan pengawet, pewarna, perisa atau pemanis
Bagaimana PHYTOCOL-ST Shaklee bertindak?


Memandangkan struktur fitosterol ini hampir sama dengan kolesterol, fitosterol ini akan bersaing untuk tapak penyerapan dalam sistem penghadaman. Cuba kita lihat gambar berikut ;
Fitosterol akan terikat kepada reseptor di dalam usus, dan menghalang kolesterol diserap ke dalam tubuh. Keputusannya, hanya sedikit kolesterol akan diserap oleh tubuh dan sedikit kolesterol akan dibebaskan di dalam salur darah. Apabila kita mengambil lebih banyak fitosterol maka semakin kuranglah kolesterol yang dapat diserap oleh tubuh dan semakin tinggi peluang untuk anda menurunkan paras kolesterol LDL. 

TESTIMONI PENGGUNA PHYTOCOL-ST SHAKLEE

Jom kita lihat bagaimana Phytocol-ST ini membantu Mr. Ethan Wang untuk menurunkan kolesterol dalam badan beliau. 


Tempoh pengambilan adalah selama 2 bulan. Sepanjang tempoh itu, Mr. Ethan Wang  tidak mengamalkan Omega Guard, Lecithin dan mengurangkan pengambilan ESP. Beliau juga tidak mengamalkan diet sepanjang masa itu. Hasilnya ;




Jumlah penurunan kolesterol adalah sebanyak 22% !!!

Cara pengambilan Phytocol-ST bagi hasil terbaik : 
  • 2 biji setiap kali ambil, 2 kali sehari sebelum makan secara konsisten (4 biji sehari)
Jadi sekarang kita sudah jelas bagaimana Phytocol-ST ini membantu menurunkan kolesterol tinggi dalam badan secara semulajadi. Anda tidak perlu lagi takut untuk menikmati makanan kegemaran anda selepas ini kerana Phytocol-ST akan mengatasi masalah kolesterol tinggi ini. 

Amalkan Phytocol-ST setiap hari bagi mengekalkan kesihatan tubuh badan. INGAT, kolesterol yang tinggi dalam badan akan mengundang lebih banyak penyakit kronik datang. Jom kita amalkan PHYTOCOL-ST SHAKLEE.


Jika anda pun ingin mendapatkan set vitamin Shaklee, anda boleh menghubungi saya : 


Fariza Ramli




poxtaakasia@gmail.com


COD di kawasan Pasir Gudang


Penghantaran dengan Pos Laju ke seluruh negara

*Penafian:   Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 

0 comments: