DAY 4 | VITAMIN SHAKLEE YANG PERTAMA SAYA TELAN

10/11/2014 Unknown 0 Comments

Set Menyusu Shaklee! Ya, itulah set vitamin yang pertama saya amalkan. Time ini memang saya tidak bergelar SID lagi, ambil set ini bagi membantu proses penyusuan saya. Dalam set ini ada ALFALFA COMPLEX, B COMPLEX, SUSTAINED RELEASE VITA  C dan VITA LEA. 


Dannnn.... Vitamin Shaklee yang PERTAMA masuk dalam perut saya ialah ALFALFA COMPLEX. Seterusnya 3 serangkai itulah, saya telan sekaligus. Fungsi-fungsinya memang saya fokus pada bab penyusuan. 

  • Alfalfa Complex membantu saya memekatkan dan milk booster.
  • B Complex membantu saya menghalang stress menyerang selain melegakan sakit urat saya.
  • Sustained Release Vita C membantu saya memilikki kulit yang cantik dan memberikan tenaga.
  • Vita Lea membantu saya kembali bertenaga dan memunuhi keperluan nutrien badan saya.

Rindu pula time-time breastfeeding anak-anak dulu. Bila buat entry tajuk ini, saya buka balik album foto-foto anak saya semasa mereka kecik. Allah, rindunya saat itu! Sekejap saja masa sudah berlalu, Fahim sudah 5 tahun dan Farhan 3 tahun. Alhamdulillah, mama berpeluang memberikan kalian merasai susu ibu ini. Syukur juga sebab saya sentiasa bertenanga sepanjang proses pantang dan menyusu! Sampai pernah dibebel kerana terlalu ganas berjalan! Hahahaha.... Jom layan foto-foto kenangan itu. Ada banyak gambar sebenarnya, tapi hanya 3 ini saja dulu buat tatapan kalian. 

Mama dan Fahim

Farhan si Tembam! Lahir sahaja berat sudah 3.98kg! Senak mama nak keluarkan Farhan! Hahahaha.....

Stok susu semasa bf kan si Farhan. Time ni stok semasa awal-awal pam semasa hujung pantang.
Baiklah, semua ini memang menggamit kenangan lama. InsyaAllah selepas ini memang saya akan berusaha memastikan bayi selepas ini mendapat peluang menyusu daripada mama dia ini. Opssss.... lupa saya nak kabor! Selepas saya mengambil Set Menyusu di atas, saya add on pula ESP. Saya membelinya daripada Fai Nadhir, salah seorang SID yang berjaya di Pasir Gudang. Terima kasih Fai!

Dan sehingga sekarang saya masih mengamalkan vitamin di atas di samping vitamin lain. Bukan semasa menyusu sahaja boleh amalkan vitamin ini, time mengandung, time bersalin, time tak mengandung, semua boleh! Memberikan tenaga, mencergaskan tubuh badan dan banyak lagiiiiiiiiiiiii.......

Dan saya mengaku sekarang, SAYA SUDAH JATUH CINTA DENGAN SHAKLEE! 

Jika anda pun ingin mendapatkan set vitamin Shaklee, anda boleh menghubungi saya : 

Fariza Ramli
poxtaakasia@gmail.com
COD di kawasan Pasir Gudang
Penghantaran dengan Pos Laju ke seluruh negara

0 comments: