KENAPA ANAK SAYA GILAKAN OMEGA GUARD?

Minyak ikan terbaik di dunia pastilah OMEGA GUARD.
Anak saya memang gilakan Omega Guard ini tau! Pantang dipantau, sampai 2-3 biji Omega Guard mereka telan sekaligus.

Fahim dan Farhan memang pengguna Omega Guard. Mula-mula mereka memang tak suka dengan Omega Guard, tapi setelah mencubanya 2-3 kali, mereka tangkap sayang akan Omega Guard ini.


Memang Omega Guard jadi pilihan hati mereka berdua. Mak memberikan Omega Guard kepada mereka kerana :

🌳 Perlu untuk fungsi otak.
🌳 DHA penting untuk penghantaran isyarat-isyarat otak dan menguatkan komunikasi antara sel-sel otak.
🌳 Sistem imun badan ditingkatkan, elak selesema, batuk berkahak dan demam.

Sangat berbaloi perlaburan Mak untuk anak-anak ini. Lagi-lagi time promosi inilah Mak boleh beli lebih-lebih sikit sebab JIMAT. 

#tsunamishaklee
#shakleeeffect
#liveamazing
#greatsid

Noor Fariza Ramli | 013 985 3706

Rombongan Che Gayah ke KidZania Kuala Lumpur

13 Ogos 2016 yang lalu, lebih kurang 2 bulan lepas saya dan anak-anak telah join lawatan sambil belajar ke KidZania, Kuala Lumpur. Lawatan yang dianjurkan oleh pihak pengurusan Tadika Little Caliphs Pasir Gudang. Disebabkan owner tadika itu jiran kami, maka dia offer kepada mana-mana jiran yang nak join sama. Disebabkan anak-anak tak pernah ke sana, saya pun terus tepek nama siap-siap. 

Malam sebelum itu anak-anak saya, Along dan Angah sangat excited. Disuruh tidur pun mereka still tak lena, banyak sangat soalan yang dikemukakan. Bila nak bertolak? Bila nak naik bas? Siapa lagi pergi? Tempat tu kat mana? Ramai tak orang atas bas? Macam-macam jenis soalan mereka tanya. Seawal jam 5am lagi mereka bangun dan bersiap. Sebabnya jam 5.30 kami dah dijangka bertolak ke Kuala Lumpur. 


 


Perjalanan ke sana bermula, Along dan Angah hepi sangat sebab naik bas. Mereka hanya lelap sekejap saja dalam bas, dan kerja mereka bermain dengan kenalan baru yang lain. Kanak-kanak ini cepat mesra bukan, walaupun mereka berlainan bangsa, tak kenal pun sebelum ini, mereka boleh menjadi mesra dengan cepat. 

Kami sampai di sana lebih kurang 12.00 tengah hari. Ramai dah orangnya time itu. Saya dah jeling-jeling ke aah IKEA yang ada di seberang jalan sana, tapi apakan daya hanya mampu menjeling kerana kali ini datang ikut rombongan kannnnnn.... huhuhu....

Kami mula diberi pas masuk dan terpaksa menunggu agak lama untuk selesaikan proses tersebut. Along dan Angah bertambah excited, kerja melompat dan seperti biasa soalan bertubi-tubi disoal oleh mereka. Bila nak masuk ni? Lambat lagi ke nak masuk ni? Kenapa dia tak bagi masuk lagi ini? Mak senyum sajalah... 

Ok, bila dah masuk dalam tu memang ramai sangat orangnya. Kami masuk pun dah lewat, jadi memang agak sesak keadaan dalam tu. Semua ahli rombongan kanak-kanak meneruskan sesi pengambaran beramai-ramai, para Mak yang ikut serta dalam rombongan ini duduk tepi-tepi sudahlah. Hhiihihii... Lepas sesi bergambar, kami dibawa ke "BANK". CIMB ok! Di sana, kanak-kanak ini diberikan "wang" dijadikan modal mereka. Modal? Ya, modal untuk meneruskan "kehidupan" di dalam KidZania itu. 


Dalam KidZania ini kanak-kanak didedahkan dengan alam pekerjaan. Mereka diberikan simulasi untuk merasai keadaan bekerja sebenar. Ada posmen, bomba, doktor, enggineer, tukang cat, polis, hakim dan macam-macam lagi! Dan mereka boleh memilih mana-mana saja pekerjaan yang mereka ingin lakukan. 

Along dan Angah telah memilih unuk menjadi posmen, polis, tukang cat, model, pekerja bank dan beberapa lagi pekerjaanpilihan mereka. Setiap pekerjaan yang dilakukan dengan baik, mereka akan diberi gaji. Dan jika gaji ini dikumpulkan dan mengcukupi syarat, wang itu boleh ditukarkan dengan barangan KidZania kelak. 







Jadi, Along dan Angah memang hepi sangat, mereka melakukan pekerjaan bersungguh-sungguh dan hasilnya mereka berjaya mendapat upah yang banyak. Mereka menukarkan wang tersebut dengan patung. Dan tepat jam 5 petang akhirnya kami keluar juga dari situ. Memang enjoy sangatlah Along dan Angah dalam tu tadi. Tak habis-habis mereka bercerita, dari atas bas, sepanjang perjalanan balik dan hingga sampai ke rumah. NON STOP!!! Hihihi...

Seronok melayan karenah anak-anak ini. Sekali sekala bagi mereka keseronokkan berganda, hadiah kepada mereka atas sikap baik mereka. Ini memang mampu membuatkan mereka rasa dihargai dan disayangi. Bawalah anak-anak ke sana, biar mereka merasa apa yang orang dewasa lakukan dalam pekerjaan seharian. Mesti anak-anak anda pun seronok. 


TENAGA YANG BERPANJANGAN DENGAN SHAKLEE ESP

Kehidupan masyarakat pada masa kini memang agak sibuk. Dengan pekerjaan seharian, kemudian urusan di rumah, urusan di luar, tugasan yang perlu diselesaikan. Bagi sesetengah orang, keadaan sebegini akan menjadikan dirinya penat, letih dan tidak bermaya. Apabila ini berlaku, sedikit sebanyak akan memberikan tekanan kepada kepada mereka. Jadi, apakah solusi yang boleh dicari untuk mengatasi masalah ini ya? 


Di sini saya kongsikan dahulu 5 tips ringkas untuk kekal bertenaga sepanjang hari. 


#Tips 1 : MINUM AIR MENGCUKUPI

Minum air yang mengcukupi agar badan tidak terhidrasi. Salah satu punca kita cepat penat adalah apabila badan kekurangan air. 

#Tips 2 : BERGERAK

Jangan duduk sahaja di suatu tempat untuk jangka masa yang lama. Ini kerana, berada di tempat sama untuk masa yang lama mungkin menjadikan kita bosan dan kepenatan. 

#Tips 3 : KURANGKAN MAKAN SARAPAN BERAT

Pengambilan makanan berat semasa sarapan hanya memberikan tenaga untuk jangka masa pendek saja. Contoh seperti nasi lemak atau roti canai, itu semua GI yang tinggi, dan ini menjadikan kita menjadi cepat lapar kembali. Dah lapar cepat, tiada makanan, itulah menjadikan kita penat. 

#Tips 4 : TIDUR YANG CUKUP

Tidur perlulah cukup. Jika tak cukup tidur, bangun pagi saja kita akan kepenatan. Badan mulalah berasa lemah dan tak cergas. Mula dari awal pagi lagi kita kepenatan, dan ini akan menjadikan hari anda semakin "memenatkan". 


#Tips 5 : PENGAMBILAN SUPLEMEN TAMBAHAN

Haaa... Inilah yang saya nak stori sikit dengan anda semua. Nak kekal cergas dan bertenaga sepanjang hari kenalah amalkan semua di atas tadi. Dan untuk menambahkan lagi kecergasan badan dan mahu tenaga berkekalan secara berpanjangan, kita bolehlah mengambil suplemen atau makanan tambahan untuk menyokong kesihatan tubuh badan kita.   

Untuk kekal bertenaga, apa kata anda cuba mengambil Soy Protein Isolate Powder. Apakah itu ya? Itulah Shaklee ESP. Kalau sebut sahaja ESP, semua orang akan tahu kan. 


PROTEIN SOYA BUKAN-GMO YANG LENGKAP DENGAN ASID AMINO PERLU

Shaklee ESP ini merupakan sumber protein soya terbaik. ESP ini menyediakan 14 gram soya bukan-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh kita perlukan. 


 

SIAPAKAH YANG PERLUKAN SHAKLEE ESP?

Antara mereka yang perlukan Shaklee ESP

 

KELEBIHAN SHAKLEE ESP

KEBAIKAN DAN MANFAAT SHAKLEE ESP

  1. Membantu membina semula otot dan kulit. Kembalikan radian kulit dan kepejalan otot, mempercepat proses penyembuhan luka dan mengurangkan kesan luka. 
  2. Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
  3. Membantu kurangkan paras kolesterol.
  4. Menyokong sistem imunisasi badan yang membantu mencegah migrain, insomnia dan tekanan.
  5. Menggalakkan sistem peredaran darah yang sihat.
  6. Kaya dengan Isoflavones, yang membantudalam mengawal kestabilan hormon semasa tempoh putus haid. 
  7. Menggalak payudara yang sihat dan anjal.
  8. Menggalak prostat yang sihat.
  9. Membaiki pigmentasi untuk masalah rambut (gugur dan uban) serta masalah kulit (kedut dan kesan tua). 
Sila KLIK SINI untuk FAQ Shaklee ESP. 


Jom rasai kenikmatan Shaklee ESP ini. Selain badan menjadi lebih bertenaga, bonus lain yang akan kita peroleh ialah mendapat kulit yang cantik, bebas jerawat dan berseri-seri. Siapa yang tak mahu kannnnnnnn......

Berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut Shaklee ESP ini, boleh hubungi saya:


 



Fariza Ramli




poxtaakasia@gmail.com


COD di kawasan Pasir Gudang/Kota Masai?Taman Scientex


Penghantaran dengan Pos Laju ke seluruh negara





 


*Penafian:   Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 

JANGAN SALAH PILIH PRODUK KESIHATAN

Manusia sekarang terlalu obses untuk kelihatan sempurna seperti seorang model. Mahu kelihatan cantik, putih, gebu, kurus bak kerengga dan sentiasa anggun. Akan tetapi, yang menjadi kebimbangan sekarang ialah sikap obses ini menjadikan ada antara kita yang memilih cara yang pantas, singkat namun memudaratkan! Ya, memudaratkan, bahaya dan tak selamat! 

Lihat sahajalah paparan di dada-dada akhbar mengenai bahayanya produk-produk yang diambil oleh masyarakat akibat terlalu obses untuk kelihatan cantik. 

Tersilap ambil produk mengakibatkan kerosakan pada kulit wajah

Minum kopi yang mengandungi bahan kimia berbahaya

Antara produk yang disahkan berbahaya

Derita akibat produk tak sesuai dengan kulit
Bukannya masyarakat ini tak tahu mengenai bahaya produk-produk tersebut, tetapi disebabkan terpengaruh dengan testimoni-testimoni yang banyak disebarkan, atau mungkin pengaruh daripada rakan-rakan lain, atau mungkin akibat terpengaruh dengan harga yang murah, mereka seolah-olah lupa dengan BAHAYA itu!!!

APA YANG PERLU DILAKUKAN SEBELUM MEMBELI VITAMIN/PRODUK KESIHATAN?

Sebenarnya, sebelum kita membeli sebarang produk kesihatan, eloklah kita meneliti checklist ini. 

Teliti terlebih dahulu, dan cuba semak produk tersebut. Rajin-rajinkan diri untuk membuat sedikit "penyiasatan" terhadap produk itu. Tujuannya hanyalah untuk memastikan produk itu selamat. Lihat checklist di atas, dan cuba bandingkan dengan produk yang sudah atau akan kita beli itu. Jika ketiga-tiganya "LULUS", InsyaAllah produk tersebut selamat untuk diamalkan. DAN SHAKLEE JUGA LULUS KETIGA-TIGA DI ATAS. JADI, SAYA SARANKAN SANGAT-SANGAT ANDA UNTUK MEMILIH SHAKLEE SEBAGAI MAKANAN TAMBAHAN PILIHAN RAMAI!

LANDMARK STUDY? APA TU?

Ok, saya tahu mesti ramai tertanya-tanya apakah itu LANDMARK STUDY. Mai saya jelaskan secara ringkas ya. 

Landmark Study ini ialah satu uji kaji yang dilakukan oleh pihak ketiga yang langsung tak mempunyai kaitan dengan Shaklee. Namun perlu diingatkan yang pihak ini mempunyai kepakaran dalam bidang nutrisi. 

Nak lebih jelas mengenai LANDMARK STUDY ini, sila KLIK SINI

SHAKLEE ADA SIJIL HALAL?

Perkara ini juga sering diutarakan oleh pembeli. YA, SHAKLEE ADA SIJIL HALAL.
Sijil Halal SHAKLEE
 

JADI, ADAKAH ANDA YAKIN SEKARANG?

Macam mana sekarang? Adakah anda semakin yakin dengan Shaklee sekarang? Hebat bukan produk keluaran Shaklee ini kan. Dijamin kualitinya, dijamin kebersihannya, dijamin keselamatannya. Jangan tersalah pilih ya. Jika tersalah pilih, parah akibatnya! 

 


Berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai SHAKLEE ini, hubungi sahaja : 

Fariza Ramli
poxtaakasia@gmail.com
COD di kawasan Pasir Gudang/Taman Scientex/Kota Masai
Penghantaran dengan Pos Laju ke seluruh negara

*Penafian:   Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat daripada pakar perubatan yang diiktiraf.

SET PENCUCI MUKA SHAKLEE

Hai gais!

Hari tu saya dah ceritakan macam mana saya jaga kulit wajah saya dari segi dalaman. Saya amalkan ESP, B Complex dan Vitamin C. Cer KLIK SINI untuk membacanya. 

BAGAIMANA PULA DARI SEGI LUARAN? 

Baiklah dari segi dalaman memang saya amalkan seperti yang dinyatakan di atas di samping vitamin-vitamin lain. 3 ini merupakan vitamin asas untuk menjaga kulit kita dari dalaman. Ok, dari segi luaran pula, saya amalkan 3 ini pula. 

1. Gentle Makeup Remover Shaklee
2. Gentle Deep Foaming Cleanser Shaklee
3. Soothing Radiance Whitening Softener Shaklee 
Saya memang amalkan set ini bagi penjagaan kulit wajah saya dari luar. Boleh dikatakan, 3-4 kali sehari saya gunakannya. Saya tak risau guna banyak kali pun sebab set ini memang bebas daripada bahan kimia terlarang. 

BAGAIMANAKAH CARA UNTUK MENCUCI MUKA?

Langkah-langkahnya :
  1. Picit sedikit Gentle Makeup Remover Shaklee dan letakkan di muka. Gosok perlahan-lahan di sekitar muka. Nanti akan keluarlah sel-sel mati dan juga kotoran yang melekat pada kulit muka. Kemudian bersihkan dengan air.
  2. Seterusnya, basahkan kulit muka dan gunakan Gentle Deep Foaming Cleanser Shaklee, untuk mencuci kulit muka. Gosok perlahan-lahan dan basuh dengan air.
  3. Akhir sekali, saya titiskan beberapa titis Soothing Radiance Whitening Softener Shaklee ke atas kapas dan sapukan rata-rata pada permukaan muka. Sapukan ke arah bawah ya supaya liang-liang yang terbuka tadi kembali tertutup.
Siap! 
 
Senang, ringkas dan berkesan.

Nak lagi best, anda semua boleh ambil 1 set penuh ya. Tapi saya memang jenis "malas" nak sapu-sapu krim bagai, jadi saya konsisten dengan 3 ini dulu. Ingat, untuk kesan yang SUPERB, kena guna 1 set tau! Hehehe...
Berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai SET PENCUCI MUKA SHAKLEE ini, hubungi sahaja : 

Fariza Ramli
poxtaakasia@gmail.com
COD di kawasan Pasir Gudang/Taman Scientex/Kota Masai
Penghantaran dengan Pos Laju ke seluruh negara

*Penafian:   Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat daripada pakar perubatan yang diiktiraf.

#setkulit #setkulitshaklee #tsunamishaklee #tsunamiG7

SET KULIT SHAKLEE

Rasanya semua orang akan risau jika kulit wajahnya mula ada jerawat bukan? Lebih-lebih lagi jika kita WANITA! Ini termasuklah diri saya sendiri. Memang rasa risaunya itu tak dapat nak cakap macam mana gayanya, yang kita tahu, jerawat itu mesti dihapuskan segera! Hehehe...


SHAKLEE ADA JUAL UNTUK SET KULIT?

Jawapan saya YA, ADA!
Set ini memang menjadi tumpuan customer saya. Kalau tak ambil 1 set pun, mereka akan beli sama ada ESP atau B Complex atau Sustained Release Vita C.


ADAKAH VITAMIN INI BAGUS UNTUK KULIT?

Jawapan saya YA, MEMANG BAGUS!
Ketiga-tiga vitamin ini memang bagus untuk kulit cantik. Dan ini merupakan set asas bagi kulit.

APAKAH FUNGSI SETIAP VITAMIN INI?

Ok, mari saya jelaskan secara ringkas fungsi setiap vitamin ini (SET ASAS KULIT SHAKLEE) :

  • ESP membantu membaikpulih sel-sel dan tisu yang rosak.
  • Sustained Release Vita C pula membentuk kolagen dan mencantikkan kulit.
  • B Complex dapat menjadikan muka berseri kerana B Complex merupakan vitamin antistress dan mengelakkan wajah kelihatan lesu

PERLU AMBIL KESEMUANYA SEKALIKAH?

Ok, untuk mendapatkan kesan yang lebih optimum, memang saya nasihatkan anda mengambilnya sekaligus. Tapi anda juga boleh mendapatkannya secara berasingan bergantung kepada keperluan wajah kita sendiri. 

BAGAIMANAKAH CARA PENGAMBILAN SET KULIT SHAKLEE?

Cara untuk amalkannya? Caranya... Maaf, ini ekslusif buat customer saya sahaja. Jika anda membelinya daripada saya, saya akan guide anda untuk cara pengambilannya. 


Berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai SET KULIT SHAKLEE ini, hubungi sahaja : 

Fariza Ramli
poxtaakasia@gmail.com
COD di kawasan Pasir Gudang/Taman Scientex/Kota Masai
Penghantaran dengan Pos Laju ke seluruh negara

*Penafian:   Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat daripada pakar perubatan yang diiktiraf.

#setkulit #setkulitshaklee #tsunamishaklee #tsunamiG7

ALERGIK DAN SHAKLEE (BERDASARKAN KISAH BENAR)

ALERGIK VS TIM BOWDEN 
(Berdasarkan kisah benar)


Suatu masa dahulu, Tim Bowden sememangnya mempunyai masalah alergik. Akibat alergik itu, Tim Bowden terpaksa bergantung kepada ubat-ubatan (ubat makan & ubat spray ke hidung). 

Gambar Hiasan - Sumber Google
Menambahkan lagi derita alergik itu apabila dia memelihara kucing bagi melihat kesan alergiknya itu. Memang ya, dia turut alergik kepada kucing itu dan memang dia masih meneruskan pengambilan ubat-ubatan itu. 

Gambar Hiasan - Sumber Google

Sehinggalah satu masa itu, dia berhenti mengambil semua ubat-ubatan tadi kerana apabila bergantung kepada ubat-ubatan itu akan memberikan kesan yang teruk. 

Dia mencari alternatif lain untuk mengatasi masalahnya itu. Dan dia mula teringat mengenai 2 Suplemen Shaklee yang boleh membantu dia mengatasi masalah alergik ini.

2 suplemen itu ialah Alfalfa Complex dan Nutriferon.


Apabila dia konsisten mengambil 2 suplemen itu, masalah alergiknya termasuk alergik terhadap haiwan peliharaan terus menghilang. Ya, hilang! Tiada lagi alergik itu! 

Selain alergiknya hilang, badan makin bertenaga dan tidurnya semakin lena. Pernah dia terlupa mengambil Alfalfa Complex dan Nutriferon, alergiknya kembali menyerang. 

Nampak tak sekarang, kedua-dua suplemen Shaklee itu banyak membantu Tim Bowden untuk mengatasi masalah ini bukan? Tidak perlu lagi bergantung kepada ubat-ubatan sepanjang hayatnya untuk atasi masalah alergik ini. 

Tim Bowden sudah berjaya mengatasi masalah alergiknya. Anda bagaimana? Jika anda mempunyai masalah seperti Tim Bowden, saya sarankan anda mengambil kedua-dua suplemen Shaklee yang disebutkan itu. Ikhtiar! 

Berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai SET ALERGIK ini, hubungi sahaja : 

Fariza Ramli
poxtaakasia@gmail.com
COD di kawasan Pasir Gudang/Taman Scientex/Kota Masai
Penghantaran dengan Pos Laju ke seluruh negara

*Penafian:   Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasi


KISAH BARBARA HADAPI KANSER DENGAN SHAKLEE

Barbara ialah salah seorang pesakit kanser dan disahkan mempunyai kanser payudara pada Oktober 2006. Dia telah menjalani beberapa proses kemoterapi termasuklah pembedahan membuang ketumbuhan tersebut.

Selepas kemoterapi, dia mengamalkan beberapa suplemen Shaklee, iaitu NUTRIFERON, VITALEA, OSTEMATRIX dan SUSTAINED RELEASE VITA C. 6 bulan sebelum melakukan pemeriksaan terakhir dengan doktor, dia turut mengambil VIVIX

Semasa pemeriksaan dijalankan ke atas diri Barbara, Physician yang juga merupakan Ketua Pakar Bedah bahagian Kanser Payudara di Moffit Cancer Center, Tampa, Florida, telah mendapati keputusan ujian darah Barbara sangat bagus dan memberangsangkan.

Barbara turut bertanya ada atau tidak rawatan yang boleh menyembuhkan kanser yang dihadapinya itu. Doktor memberi jawapan buat masa sekarang memang belum ada cara untuk menyembuhkannya, tetapi mereka tengah mengkaji satu bahan yang dipercayai mampu merawat kanser payudara dan dapat mengelakkan daripada berulang. Bahan ini juga boleh digunakan untuk merawat kanser prostat. 

Mereka memohon geran 1juta dolar untuk membuat kajian tersebut. Anda ingin tahu apakah BAHAN itu? Doktor tersebut menyebut RESVERATROL!!!
 
Barbara terus memberitahu doktor tersebut yang dia memang mengamalkan resveratrol (kandungan Vivix), dan doktor sangat terkejut kerana dialah orang pertama yang dilihat oleh mereka telah berjaya menunjukkan keberkesanan resveratrol dengan sangat baik. Barbara terus ditawarkan untuk sama-sama terlibat dalam kajian tersebut.

Lihat, Shaklee dari awal-awal lagi sudah mengetengahkan kelebihan resveratrol ni kepada kesihatan manusia, dan terus menghasilkan VIVIX. Jadi, kepada sesiapa yang sudah mengamalkan Vivix ini memang sangat bertuah! Sekurang-kurangnya kita sudah tahu salah satu cara untuk mencegah dan menjauhi penyakit berbahaya iaitu dengan mengamalkan Vivix. 

CEGAH SEBELUM TERKENA.
CEGAH LEBIH BAIK DARIPADA MERAWAT. 

Moga Allah memberikan kesihatan yang baik kepada kita semua.