Vitamin Untuk Ibu Menyusukan Anak

11/25/2013 Unknown 0 Comments



Set Penyusuan Shaklee semakin mendapat permintaan dalam kalangan ibu yang menyusukan bayi mereka. Ini kerana mereka cuba memberikan khasiat yang terbaik untuk bayi yang masih belum menjamah makanan berbentuk pepejal. Untuk itu hanya susu ibu menjadi sumber makanan untuk bayi kenyang. 

Malangnya ada sesetengah ibu yang mengalami masalah susu badan mereka tidak mencukupi untuk diberikan kepada bayi. Akibatnya bayi akan menangis dan pastinya anda sebagai seorang ibu, akan berasa kasihan dengan bayi. Anda mula mencari maklumat di internet dan mendapati ramai wanita membicarakan berkaitan set penyusuan Shaklee ini.

Adakah Set penyusuan Shaklee akan dapat menambahkan lagi kuantiti susu dalam badan?

Sebenarnya ini semua berkaitan dengan tahap kesihatan dan kecergasan diri si ibu. Selalunya ibu yang baru bersalin akan cepat berasa letih dan kurang bertenaga. Keadaan ini menyebabkan anda malas untuk mengepam susu yang menyebabkan ia kurang produktiviti. 

Anda semestinya faham konsep demand dan supply yang boleh dipraktikan dalam kes sebegini.Semakin anda kerap mengepam susu badan,ia akan bertambah dan begitu juga sebaliknya.Justeru itu vitamin Shaklee membantu anda kekal cergas semasa anda melakukan proses mengepam. 

 SET MENYUSU SHAKLEE
 Bagi Set Menyusu Shaklee, saya ada menyediakan anda set suplemen mengikut bajet anda. 
Ya, MENGIKUT BAJET ANDA!!!  Set yang saya sediakan untuk anda boleh dirujuk kpd gambar di bawah ini : 

  • ALFAFA
Saya ambil 5 biji alfalfa selepas lunch. Alfalfa ni bukan sahaja bertindak sebagai milk booster bg saya tapi juga penawar resdung. Kalau makan malam, bangun pagi esok pun rasa ringan je badan. Yang ni memang diakui oleh rakan2 saya yang ambil alfalfa. Paling penting alfalfa ni bagus untuk keintiman wanita. Ibu2 dan isteri2 mmg wajib amik alfalfa ni.  
  • ESP
ESP adalah makanan tambahan pertama yang saya ambil ketika mula berjinak-jinak dengan SHAKLEE. ESP buat saya rase kenyang lebih lama, susu badan pun lebih pekat.

  • VITALEA
Vitalea ni adalah multivitamin dan multimineral yang lengkap. 1 bji je sehari diambil lepas breakfast. Kesannya, badan lebih bertenaga. Kalau tak asyik snagap je. Bila badan cukup nutrisi, susu pun kaya dengan zat dan nutrien yang cukup.

  • VITAMIN C
Satu lagi vitamin penting untuk ibu menyusu macam saya adalah vitamin c. Saya baisanya akan amik vit c sebaik sahaja saya makan vitalea. Chew sahaja 1 bji vitamin c akan membantu penyerapan vitalea dengan lebih maksimum. Yang paling saya suke akan chewable c ni adalah sebab rasenya yang masam2 dan lebih fleksible, nk kunyah bila2 pun boleh. Jadi saya akan apstikan ianya ada di atas meja supaya senang nk makan. Kenapa saya ambil vit c? Sebab vit c ni membantu untuk membaiki tisu2 rosak, di mana penting untuk perkembangan anak yang menyusu dan meningkatkan sistem imun mereka.
  •  B COMPLEX
Bcomplex ni vitamin anti stress. 1 biji juga sehari diambil selepas breakfast. Kira telan sekai dengan vitalea. Satu yang paling suka dengan bcomplex ni bila makan, rasa mcam xde stress langsung..bila mood ceria, susu pun dihasilkan dengan lancar....kita pun sering diingatkan kalau nk susu banyak, elakkan stress!
  •  OSTEMATRIX
Ostematrix plak adalah sumber kalsium harian saya. Telan 4 biji sebelum tidur since saya memang tak suke susu. Menyusu booleh memberi kesan kepada kehilangan jisim tulang. Jadi jika ibu menyusu tidak mengambil sumber kalsium memang akan cepat mengidap osteoporosis. Jadi tak mo la cepat bongkok dan sakit2 badan kan akibat kurang kalsium ni 
DAN

LECITHIN >>> Untuk kurus dan Slim!!!!


So, anda bolehla mendapatkan set Menyusu Shaklee ini mengikut bajet anda! Saya akan bantu anda untuk mendapatkan set yang bersesuaian dengan anda. Konsultasi penyusuan secara percuma juga akan diberikan kepada anda! Tapi saya ingatkan lg sekali, set Menyusu Shaklee ini hanyalah pembantu anda untuk mendapatkan lebih kuantiti susu badan. Namun, jika anda tidak mengamalkan konsep SUPPLY and DEMAND, anda tidaklah boleh mengharapkan set suplemen ini 100% untuk menambah kuantiti susu anda ya.....Anda rajin, susu banyak dan berkualiti!!!

Next entry nanti saya akan share dengan anda lg apa yg patut anda lakukan sebagai ibu yg menyusukan seorang anak....

Hubungi saya bagi mendapatkan set menyusu Shaklee anda mengikut bajet dan pilihan anda! Anda boleh hubungi saya (Pengedar Shaklee Pasir Gudang) di :



Cikgu Fariza
013-9853706

COD : Masai, Seri Alam, Pasir Gudang, Sierra Perdana, 
Kota Masai
 

0 comments: