DARAH TINGGI PEMBUNUH SENYAP

9/06/2016 Unknown 0 Comments

Darah tinggi atau juga dikenali sebagai hipertensi salah satu penyakit yang menjadi pembunuh dalam senyap! Menurut kajian yang dijalankan, sebanyak 37% daripada penduduk Malaysia yang berumur 18 tahun ke atas menghidap darah tinggi. Ini bukan satu jumlah yang boleh dibanggakan tetapi kita harus berwaspada kerana jika tersilap langkah, angka ini akan terus meningkat naik.



Penyakit darah tinggi ini dipanggil sebagai pembunuh senyap kerana kerana ada antara kita yang langsung tidak sedar diri sedang menghadapi masalah ini. Mereka ini tidak tahu pun hinggalah penyakit ini sudah menjadi semakin serius dan memudaratkan.

APAKAH TANDA-TANDA MENGHIDAP PENYAKIT DARAH TINGGI?

Pengidap darah tinggi kebanyakkannya tidak mengalami sebarang petanda. Kadang-kadang seseorang itu hanya mengalami petanda yang tidak spesifik seperti sakit kepala atau pening kepala.


Sakit kepala boleh berlaku dalam kes darah tinggi. Selalunya berlaku pada waktu pagi, dan sakit pada bahagian belakang kepala serta rasa berdenyut. Kesakitan ini bergantung kepada tahap keterukan tekanan darah tinggi kita itu. 

Bagi memeriksa atau mengesahkan tekanan darah tinggi, kita boleh medapatkan pemeriksaan tekanan darah di klinik berhampiran. Doktor akan memberikan nasihat serta panduan untuk kita sentiasa memeriksa tekanan darah tinggi ini.

APAKAH AKIBATNYA JIKA DARAH TINGGI TIDAK DIRAWAT? 

Tekanan darah yang tinggi akan mengakibatkan bebanan kepada organ-organ dalam badan dan boleh menyebabkan kerosakan organ tersebut. Antara komplikasi/kesan akibat penyakit darah tinggi adalah seperti:

• Otak
- Serangan Strok/Angin Ahmar atau Strok ringan dan sementara (Transient Ischaemic Attack)

• Penyakit jantung seperti :
- Coronary Heart Disease
- Congestive Heart Failure
- Left Ventricular Hypertrophy

• Komplikasi pada mata
- Perdarahan dan kerosakan kepada kawasan yang sensitif dalam mata
- Keadaan yang dikenali sebagai Hypertensive Retinopathy
 
• Komplikasi pada buah pinggang
- Kegagalan fungsi buah pinggang (paras serum kreatinin Microalbuminuria, Proteinuria).

Peripheral vascular disease seperti
- Aneurysm
- Kehilangan satu atau lebih denyut nadi

TAHUKAH ANDA, PENYAKIT DARAH TINGGI INI BOLEH DIATASI? 

Ya, penyakit ini boleh diatasi tau! 

Apa yang penting, kita perlulah :

• Menjalani gaya hidup sihat
• Makan makanan sihat
• Sentiasa bersenam
• Elakkan makanan berlemak dan masin
Gunakan Vivix Shaklee! 

Ya, Vivix Shaklee ini pun boleh digunakan untuk mengatasi masalah darah tinggi ini tau.

MACAM MANA VIVIX BANTU ATASI DARAH TINGGI?

Kandungan Vivix kaya dengan resveratrol yang boleh membantu mengurangkan risiko penyakit jantung dan tekanan darah tinggi. Resveratrol ini dapat menurunkan trigliserida, LDL dan lemak yang berlebihan dalam darah serta menaikkan nisbah kolesterol HDL dan juga LDL.

Resveratrol dalam Vivix ini boleh menjadi ejen pembersihan dalam pembuluh darah, membantu untuk menurunkan kepekatan darah. Ini dapat mencegah pembekuan darah berlaku.

Resveratrol yang terkandung di dalam Vivix juga dapat mencegah kekejangan pembuluh darah, mengawal bekalan darah normal ke seluruh jaringan dan organ tubuh serta dapat membaiki pengerasan pembuluh nadi dan tekanan darah. Ini boleh mencegah penyakit yang berkaitan dengan saluran darah jantung.

Inilah rupa Vivix, berbentuk cecair bewarna merah pekat. 

Rasanya pekat, likat, pahit yang best! 

TESTIMONI DARAH TINGGI DAN VIVIX

Berikut antara testimoni di mana pengguna telah mengambil Vivix untuk mengatasi masalah darah tinggi.

Testimoni Vivix 1

Testimoni Vivix 2


Testimoni Vivix 3


Testimoni 4


Testimoni Vivix 5
Jadi jomlah kita ikhtiar dengan Vivix pula. Mencegah itu lebih baik daripada merawat bukan? Amalkan gaya hidup sihat, InsyaAllah semua penyakit dapat dielak. 

Berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai VIVIX SHAKLEE, hubungi sahaja : 

Fariza Ramli
poxtaakasia@gmail.com
COD di kawasan Pasir Gudang/Taman Scientex/Kota Masai
Penghantaran dengan Pos Laju ke seluruh negara

*Penafian:   Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 

0 comments: