Cara Makan Omega Guard Untuk Kanak-kanak

12/06/2013 Unknown 0 Comments

Omega Guard merupakan salah satu suplemen yang disyorkan kepada kanak-kanak. Anda boleh mula memberi anak-anak Omega Guard seawal umur mereka 1 tahun lagi dengan kuantiti minimum iaitu sebiji sehari (selang sehari pun boleh). 

Akan tetapi perlu diingatkan, suplemen ini hanyalah makanan tambahan bagi melengkapkan keperluan nutrisi anak-anak. Selain membekalkan mereka dengan suplemen, ibu bapa perlulah sentiasa menjaga pemakanan anak-anak. Berikan mereka dengan makan yang berkhasiat dan sihat.




KENAPA OMEGA GUARD BAIK UNTUK KANAK-KANAK?
  • Penting bagi perkembangan dan fungsi otak
  • Meningkatkan sistem imunisasi
  • Menapis segala virus dan bakteria dari badan
  • Kanak-kanak yang mengambil Omega-3 sejak kecil dapat mengurangkan jangkitan pernafasan
  • Disyorkan juga untuk kanak-kanak hiperaktif dan autisme

 CARA MEMBERI KANAK-KANAK MAKAN OMEGA GUARD 

*Omega Guard adalah dalam bentuk softgel yang mana akan cair apabila masuk ke dalam mulut. InsyaAllah tidak akan timbul masalah tercekik.

  • Bagi kanak-kanak yang sudah pandai mengunyah, berikan mereka sebiji Omega Guard dan kunyah seperti menguyah chewing gum (pengawasan ibu bapa masih diperlukan bagi keselamatan anak-anak).
  • Bagi kanak-kanak yang belum pandai mengunyah, atau anda masih belum yakin dengan dengan kemampuan mengunyah mereka (yg baru belajar mengunyah makanan pejal), boleh memberikan mereka Omega Guard dengan memotong atau memecahkan ke dalam sudu dan suap terus kepada anak-anak. Jika mereka menolak, anda boleh cuba mencampurkan cairan Omega Guard ke dalam makanan atau minuman mereka.  

Harga sebotol Omega Guard adalah RM136. Sebotol Omega Guard mengandungi 90 biji softgel dan boleh tahan sehingga 3 bulan bagi pengambilan sebiji sehari. 

Bagi mendapatkan Omega Guard untuk anak-anak cemerlang anda, sila hubungi :



Cikgu Fariza - pengedar shaklee pasir gudang, johor

013-9853706

FB : Fariza Ramli

poxtaakasia@gmail.com

0 comments: