Siapa Tidak Boleh Mengambil Vita-Lea?

9/17/2014 Unknown 0 Comments

Vita-Lea, seperti mana yang kita sedia maklum Vita-Lea merupakan multivitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia. Tablet kecil berwarna hijau itu banyak memberi faedah kepada kita. Antaranya, membantu kita mendapatkan tenaga segera, pelengkap nutrisi dan melindungi organ.
NAMUN, kita semua perlu berjaga-jaga dan berhati-hati. TIDAK SEMUA ORANG boleh mengambil Vita-Lea ini. Siapa dan kenapa???


Jika mengalami salah satu daripada masalah berikut, kita TIDAK BOLEH mengambil Vita-Lea ;

1. Pesakit SLE
  • Antara kandungan Vita-Lea adalah Alfalfa, dan pesakit SLE TIDAK BOLEH SAMA SEKALI mengambil suplemen yang mengandungi sumber Alfalfa. Kenapa? Ini disebabkan Alfalfa mengandungi amino acid L-canavanine yang mana boleh mencetuskan serta meningkatkan risiko keradangan kepada pesakit SLE.
Gambar Hiasan : Salah seorang pesakit SLE

2.  Pesakit Thalassemia (Terutamanya Thalasemmia Major)
  • Pesakit Thalasemmia tidak boleh mengambil Vita-Lea kerana Vita-lea mengandungi Zat Besi. Seperti mana yang kita tahu, pesakit Thalassemia sememangnya sudah mengalami masalah beban zat besi berlebihan dalam badan, jadi mereka perlu mengelak daripada mengambil suplemen yang mengandungi zat besi. 
 
 
3. Mereka yang ALAH kepada herba 
  • Mereka yang alah atau allergic kepada herba tidak boleh mengambil Vita-Lea kerana salah satu daripada kandungan Vita-Lea ialah Alfalfa.
 
 
4. Pesakit Hyperthyroid 
  • Pesakit Hyperthyroid tidak boleh mengambil Vita-Lea. Ini disebabkan Vita-Lea mengandungi iodin. Pengambilan Vita-Lea mampu meningkatkan lagi paras iodin dalam tubuh pesakit dan menambahkan risiko keradangan. 

Jika kita mengalami masalah seperti di atas, kita TIDAK BOLEH MENGAMBIL VITA-LEA. Jadi sebelum mengambil keputusan untuk mengambil Vita-Lea, adakan dulu sesi soal jawab dengan pengedar pilihan anda. Ini bagi mengelakkan perkara yang tidak diingini berlaku. 

Jika anda TIDAK MENGALAMI masalah di atas, kita BOLEH MENGAMBIL VITA-LEA tanpa sebarang masalah. Pengambilan secara konsisten sebanyak 2 biji sehari mampu menjamin kesihatan berpanjangan. 


Berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut, boleh hubungi saya:
 
Fariza Ramli
013-9853706 / 019-9955980
poxtaakasia@gmail.com
COD di kawasan Pasir Gudang
Penghantaran dengan Pos Laju ke seluruh negara
 
*Penafian:   Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 


 

0 comments: