Saat kukenal Shaklee

9/03/2014 Unknown 0 Comments

Masih lagi saya ingat, saat mulanya saya "berkenalan" dengan Shaklee. Hari-hari di FB saya dihujani iklan-iklan Shaklee. Namun tidaklah selebat sekarang. Kalau dulu antara nama yang selalu muncul di FB saya PM Iffah Annuar (Time ni NinjaPah belom master lagi) dan iklan drp Kak Ruziah Amin.. Hihihi...

"Shaklee untuk ibu menyusu"

Inilah ungkapan yang betol-betol buat saya tergoda untuk mula menggunakan Shaklee. 2009, saya selamat melahirkan anak sulong saya melalui proses "belah perot". 


Teringin menyusukan anak, namun akibat jahil ilmu penyusuan, susu saya jdnya sedikit. Anak langsung tak nak menyusu di dada, diberinya botol laju habisnya. 

Disebabkan susu makin slow, saya ikhtiarkan blk supaya jd byk. Minum air sudah, mkn lobak putih sudah, urut sudah... Last2, satu hari nampaklah iklan mereka di atas td mengenai set penyusuan. Apa lagi, kasi PM, bank in duit, ks address, esok lusa brg sampai. Time tu saya beli trial set saja, sebab time tu mmg glamer sgtlah set trial ni. (Skg set trial DIHARAMKAN hokeh!!!) Hihihi.... Dan Alhamdulillah, susu kembali meriah! Tapi yang sadis, anak saya dah tak nak susu ibu lg..... Uwaaaaaaaaa. Lama-lama kering sendiri.

2011, lahirlah sorang lagi anak teruna, bersalin secara normal si bambam ini.
 


Kali ni ilmu penyusuan saya rsnya dh ok. Memang time ni saya nekad nak bf si anak sampai umur 2 tahun. Kalau dulu saya beli set asas menyusu saja, kali ni sy add on ESP. Wallahhhhh.... Meriah hokeh! Penuh peti ais dgn stok... Adik-adik siap ckp, nanti tertukar susu dgn lauk pasai dah penuh peti. Hihihi... Berat saya pn menyusut 8kg dgn lajunya time tu, sempatlah jap merasa pakai baju kurung moden ke sekolah. Hahahaha...ESP+Vit C+B Complex+Alfalfa. Macam-macam resipi saya try dgn ESP tu.Resipi boleh rujuk SINI.



Dan kemuncak perkenalan saya dan Shaklee hingga terus menjadi pengguna TEGAR skg adalah apabila ternampak iklan Mok Shaklee sy skg, NURUL AZIYANA. (Mok Shaklee saya yg tengah tu, seblah sana yg kecik tu kakak sulong Shaklee saya. Dan saya yg bulat di tp sini....hihihi)

"Ingin menjana pendapatan 3,4,5 angka dengan bermodalkan RM65???"....

sebab saya suka duit, teruslah saya pm dia! Hahahaha...dan urusan suai kenal, register bagai berlangsung dengan pantas. (Jenis saya kot, kalau boleh nk berurusan dengan sapa-sapa dengan kadar cepat saja, dia tak susah, saya pun tak susah). Dan akhirnya pada MAC 2013, sah saya berhelar SHAKLEE INDEPENDENTS DIATRIBUTOR dengan no id 932115. 



Bonus pertama saya RM80.
Bonus kedua saya jadi 3 angka.
Bonus ke3, ke4 dan ke5 kekal 3 angka namun mencecah RM600++. 

Sekarang??? Alhamdulillah... Merasa jugak bonus 4 angka. Rezeki jgn ditolak... Hihihi...

Banyak benda saya belajar selepas join Shaklee. Antaranya :
  1. Saya belajar untuk mencabar diri untuk melakukan yang terbaik.
  2. Saya banyak belajar erti sabar dan rezeki
  3. Saya belajar tentang ilmu agama (Leaders selalu menekankan mengenai hal agama. Solat, doa dan zikir haruslah dijadikan amalan harian. Moga rezeki yang dicari diberkati oleh Allah.)
  4. Saya belajar bagaimana cara untuk menjadi ketua berwibawa.
  5. Saya belajar buat blog.
  6. Saya mendapat ramaiiiiii kawan baru dan kami menjadi rapat dan sudah seperti sebuah family yg besar.
  7. Saya mampu membantu keluarga untuk kekal sihat.

Dannnnnnnn.....banyak lagilah yg saya dapat! Ini menjadikan hidup saya semakin meriah dengan pelbagai aktiviti. I loike!!!!! 

Oklah, rsnya itu sajalah cerita saya dan Shaklee. Harap-harap jodoh saya dan Shaklee akan kekal smp bila-bila.... No turning back omputeh cakap! Muahahahaha..... Pssssstttt..... Saya jual Shaklee tau, nanti beli Shaklee dgn saya ya! Hihihi.... Meh layan gambar-gambar saya dan family Shaklee saya semasa join National Conference Shaklee bulan Jun yang lepas. 





I LOVE SHAKLEE!!!!! Muahssssss....

Jika anda berminat untuk mendapatkan suplemen Shaklee daripada saya, boleh dapatkan melalui COD atau pengeposan. COD boleh dilakukan di area Pasir Gudang, Johor. Pengeposan pula boleh dilakukan ke seluruh negara. 

Hubungi saya :

Noor Fariza Ramli
0139853706 

ATAU 

Mohd Tajul Fikri Mahmud (Suami)
0199955980 

0 comments: