Mengekalkan Kecergasan Di Bulan Puasa dengan Shaklee

7/06/2014 Unknown 0 Comments

Pada hari Jumaat yang lepas, saya telah berpeluang untuk menyertai H&W Talk anjuran Shaklee yang diadakan di Branch Shaklee Johor Bharu, Johor.

Fokus : KEKAL CERGAS DI BULAN RAMADAN

Bagi mengekalkan kecergasan pada bulan puasa ini, pakar nutrisi Shaklee telah memberi beberapa saranan suplemen bagi membantu kita mengekalkan kecergasan di bulan puasa. Berikut merupakan suplemen tersebut :

1. PHYTOCOL ST
Ini merupakan produk latest drp Shaklee. Tugas utamanya berkait dengan proses menghalang kolestrol dalam badan. Dengan mengambil Phytocol ST ini, kita tak perlu bimbang mengenai kandungan kolestrol dlm makanan itu. Menurut Pakar Nutrisi Shaklee, kita boleh makan apa sahaja makanan, dan Phytocol ST ini akan menutup jalan-jalan bagi menghalang kolestrol masuk ke dalam darah kita.

Cara makan : Ambil 2 biji sebelum makan makanan berat.
 


2. CoQ HEALTH
Baik untuk memberi tenaga, baik untuk kesihatan jantung, dapat kurangkan masalah angina dan boleh mencantikkan kulit (Penghalang UV yang baik). 

Cara makan : Ambil 1 biji semasa sahur.



3. VIVIX
Mampu memberikan tenaga, dapat baiki dan lindungi DNA, mengawal genetik menjadi positif, melambatkan penghasilan  AGE Protein dan tingkatkan imun badan.

Cara makan : Ambil sesudu semasa sahur (bagi kekalkan kecergasan badan).



4. SET MIGHTY 3GEM 

ESP - Membantu bagi rasa kenyang, kurangkan rasa kelaparan yang melampau (proteinnya sama dgn hidangan sekeping hirisan ikan sebesar tapak tangan). ESP juga mampu memberikan tenaga.

Meal Shakes - Tinggi dgn serat dan membekalkan nutrien.

Performance Drinks - Elak hidrasi dan kekalkan cecair dalam badan.

Cara makan : Boleh dicampur ketiga-tiga sekali atau ESP+Meal Shakes asingkan PD. Cara pengambilan boleh rujuk sini.


5. VITA LEA
Mengandungi 28 mineral dan vitamin, bantu mengcukupkan nutrien dalam badan.

Cara makan : Ambil 2/1 biji semasa sahur ATAU 2/1 biji sebelum tidur.



Ok, ini antara suplemen yang mampu membantu kita supaya kekal cergas pada bulan puasa. Jadi diharapkan ilmu yang sedikit ini mampu membantu kawan-kawan semua untuk consult customer atau untuk panduan pemakanan sendiri bagi mengekalkan kecergasan di bulan puasa.
Anda boleh mengambil kesemuanya sekali, atau anda boleh mengambilnya secara berasingan. Semuanya bergantung kepada keperluan badan kita. Suplemen ini amat disarankan kepada ibu-ibu mengandung, ibu-ibu menyusu, orang yang kuat bekerja, ahli sukan, pelajar, kanak-kanak 10 tahun ke atas dan orang yang ingin kekal cergas pada bulan puasa ini. 

Dapatkan suplemen ini daripada pengedar Shaklee berdekatan anda atau anda boleh mendapatkannya terus daripada saya sendiri. Hubungi : 


FARIZA RAMLI


poxtaakasia@gmail.com

FB : Fariza Ramli @ Fanpage : Vitamin Mama Giant

0 comments: