Atasi Masalah Keguguran Rambut

4/04/2015 Unknown 0 Comments

Rambut gugur cukup ditakuti oleh wanita dan lelaki. Rambut ini dianggap seperti MAHKOTA kepada mereka, terutamanya wanita. Apabila berlakunya masalah keguguran rambut, mereka akan mencuba apa sahaja cara bagi mengatasi masalah ini. 


Sebelum mencuba pelbagai cara tersebut, eloklah kita mencari punca kenapa rambut kita gugur? Perlu diingat, secara normal pun, rambut akan gugur antara 50-100 helai sehari. Jika jumlahnya berlebihan, anda memang sedang menghadapi masalah kekeguguran rambut.

Jom semak punca KENAPA RAMBUT KITA GUGUR?
  1. Kekurangan Nutrisi terutamanya Protein. Protein amat penting untuk menguatkan dan menggalakkan pertumbuhan rambut.
  2. Gaya rambut seperti getah rambut, pewarna, alat mengering, meluruskan atau menggayakan rambut boleh menyebabkan rambut rosak.
  3. STRES! Ya, stres juga boleh akibatkan rambut gugur. Jadi elakkan daripada stres.
  4. Masalah tiroid yang mana berkaitan dengan masalah hormon turut menjadi punca rambut akan gugur.
  5. Keadaan kulit kepala yang berfungus, psoriasis atau kelumumur boleh menyebabkan rambut gugur.
  6. Penyakit kulit seperti Alopecia areata boleh menyebabkan rambut gugur pada bahagian kepala dan badan. 
Baiklah, kita sudah pun tahu PUNCA RAMBUT ANDA GUGUR bukan. Jadi, barulah kita boleh mencuba cara untuk mengatasi masalah ini. Mungkin kita boleh mencuba cara tradisional atau moden. Penjagaan dari luaran dan dalaman juga perlu dititikberatkan bagi mengatasi keguguran rambut ini.


ATASI RAMBUT GUGUR DENGAN VITAMIN SHAKLEE

Di Shaklee, kami turut menawarkan beberapa pilihan vitamin bagi mengatasi keguguran rambut. Pilihan ini dibuat mengikut bajet anda! Anda pelanggan kami, dan anda berhak memilih sendiri produk yang disyorkan. 

BAJET EKONOMI
ZINC COMPLEX 


Kekurangan Zinc di dalam tubuh boleh mengakibatkan rambut kita gugur. Setiap hari, kita memerlukan secara puratanya sebanyaknya 25mg higga 30mg Zinc. Sebiji Zinc Complex mampu membekalkan 15mg Zinc. Belum mencukupi bukan? Jangan risau, selain daripada Zinc kita turut mengambil makanan yang mengandungi kandungan zinc seperti daging, sayur dan buah-buahan. 

KANDUNGAN : 120 biji sebotol
HARGA          : RM 33.75 sebotol 


BAJET MEDIUM
ESP
Rambut dihasilkan oleh protein keratin. Kekurangan protein di dalam tubuh juga mengakibatkan rambut gugur. ESP merupakan sumber protein terbaik kepada tubuh kita. Dengan pengambila ESP, kita boleh mengelakkan rambut daripada rapuh dan gugur.

KANDUNGAN : 800gm
HARGA          : RM 150

Jika anda mempunyai bajet mengcukupi, saya menyarankan kepada anda untuk mengambil kedua-duanya sekali. Atasi masalah ini dengan segera sebelum menjadi lebih parah! 

Sekiranya anda berminat bagi mendapatkan produk Shaklee yang bermutu tinggi ini, anda boleh menghubungi saya seperti maklumat berikut :



Fariza Ramli
poxtaakasia@gmail.com
COD di kawasan Pasir Gudang, Johor
Penghantaran dengan Pos Laju ke seluruh negara



*Penafian:   Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 

0 comments: