MAKAN SAYUR DAN BUAH SUDAH CUKUP NUTRIEN?

12/21/2016 Unknown 0 Comments

Makan sayur! Makan buah! Tak makan nanti tak sihat! Itulah antara bebelan mak-mak kepada anak-anak setiap hari. Semuanya kerana ingin melihat anak kekal sihat, cergas dan cerdas otaknya. Dan ada antara kita mengatakan dengan pengambilan sayur dan buah-buahan ini nutrien anak-anak dipenuhi. 

ANDA YAKIN?
ANDA PASTI?

Tahukah anda pengambilan sayur dan buah ini pun kadang-kadang masih tak memenuhi keperluan nutrien tubuh kita. Ya, saya tak kata semua, tetapi kebanyakkan kita tidak mendapat nutrien secukupnya walaupun makan sayur dan buah-buahan. 

Ini mungkin disebabkan beberapa faktor yang mengakibatkan nutrisi sayur-sayuran dan buah-buahan hilang sebelum dimakan oleh semua:

🌲 Faktor persekitaran seperti pencemaran alam, penggunaan racun berlebihan dan bahan kimia terlarang membuatkan sayur dan buah-buahan tercemar

🌲 Banyak sayur dan buah yang sudah diubah genetiknya (GMO). Semuanya kerana inginkan hasil tanaman yang banyak. Tapi GMO INI MENDATANGKAN BAHAYA KEPADA PENGGUNA

🌲 Cara kita memasak pun boleh mengakibatkan nutrien hilang. Terlalu panas atau terlalu lama di atas dapur boleh menyebabkan nutrien hilang.

Sebab itulah kita tak mampu mendapatkan nutrien itu 100%. Banyak yang sudah hilang sebelum sampai ke dalam perut kita. Jadi, APAKAH YANG BOLEH KITA LAKUKAKAN UNTUK MEMENUHI KEPERLUAN NUTRIEN YANG KURANG? 

Kalau saya, saya topup dengan mengamalkan suplemen Shaklee la. Suplemen itu membantu saya mengisi lompong-lompong kosong keperluan nutrien itu. Bukan saja-saja ambil, tapi bersebab ok! Nak sihat, laburkan sedikit wang untuk dapatkan suplemen terbaik untuk badan kita.


Saya sudah guna Shaklee, anda?
Jom cuba! Jom sihat! 
 
 

0 comments: